FRI fragt på ordrer over 499 kr. til pakkeshop   •    Hurtig levering    •   14 dages returret


Bæredygtighed

Bæredygtighed

Bæredygtig livsstil, bæredygtig bundlinje, bæredygtig produktion, bæredygtig mode, bæredygtig ….
Begrebet bæredygtighed dukker op i mange forskellige sammenhænge, men hvad betyder bæredygtighed egentlig? I al sin enkelthed handler bæredygtighed om, hvordan vi kan passe på vores jord, så den ikke tager skade, af den måde vi lever og forbruger på. Bæredygtighed handler om at give jorden videre til næste generation i god stand. Bæredygtighed handler om alt det, vi gør i hverdagen. Det handler om alle de valg, vi træffer, og som har betydning og konsekvenser for vores jord – alt sætter et fodaftryk. Aftryk og konsekvenser, som vil have stor betydning langt ind i fremtiden.



Verdensmål
FN´s Verdensmål udgør 17 konkrete mål og 169 delmål og er en fælles plan for, hvordan vi skaber en bæredygtig udvikling i verden. De handler om både social, økonomisk og miljømæssig bæredygtighed. En bæredygtig udvikling kræver, at verden arbejder sammen, og at vi hver især gør vores i hverdagen – tænker over forurening, madspild, affaldssortering, genbrug, brug af transportmidler osv.

ASTRUP Group A/S og Bæredygtighed

ASTRUP Group A/S tager ansvaret om at være med til at passe på vores jord alvorligt. Vi ønsker ikke, at jorden tager skade af den måde, vi lever på, og måden vi driver virksomhed på. Vi vil gerne skabe de bedst mulige betingelser for mennesker og miljø – både nu og i fremtiden. Vi ved, at hvert valg vi træffer, har konsekvenser for fremtidige generationer.
Hos ASTRUP Group A/S har vi allerede taget flere forskellige tiltag, og endnu flere er i støbeskeen. Vi vil gerne som producent af legetøj gå foran mht. bæredygtighed. For vores børns skyld!

Vi gør bl.a. følgende:
1.Vi vil gerne undlade at belaste klimaet og jorden, når vi producerer vores legetøj. Vi ønsker ikke at bruge løs af naturens ressourcer uden tanke for, at der også skal være ressourcer til kommende generationer. Vi vil gerne passe på både naturen og mennesker. Derfor har vi bl.a. valgt at blive en FSC®-certificeret virksomhed. FSC® er en non-profit organisation, der sikrer, at der ikke bliver drevet rovdrift på verdens skove. FSC® sikrer, at der ikke skoves flere træer, end skoven selv reproducere samtidig med, at der også tages hånd om plante- og dyrelivet i skoven. Så vidt muligt bruger vi i vores fremstilling af trælegetøj derfor kun FSC®-certificeret træ.

2.Vi vil gerne påvirke forbrugerne til at droppe ”køb-og-smid-væk” kulturen. Det gør vi først og fremmest helt konkret ved at designe og producere legetøj, der er holdbart. Legetøjet bliver produceret af gode råmaterialer med lang holdbarhed. Vi opfordrer forbrugerne til ikke at kassere legetøjet, når børnene er blevet for store til at lege med det, eller hvis børnene har mistet interessen for det – det meste legetøj kan bruges i generationer, så vi opfordrer til at give det videre til andre, sælge det eller gemme det til fremtidige generationer. ASTRUP Group A/S har derfor designet et piktogram med teksten ”HAND-ME-OVER” og printet det, hvor det er muligt, på alle vores produkter. Vi håber, at vi hermed kan hjælpe forbrugerne til at huske IKKE at smide legetøjet væk, hvis det stadig sikkerhedsmæssigt er i god stand.

3.Vi genbruger emballage i vid udstrækning. Papkasser, som vi modtager fra forskellige leverandører med produkter, genbruger vi i videst muligt omfang, når vi sender varer til vores kunder. Derfor kan der på kasserne være påtrykt en tekst, som ikke svarer til indholdet.

4.Vi forsøger at reducere i mængden på affald og i stedet genbruge så meget som muligt. Det affald vi har, bliver sorteret og afleveret på vores lokale genbrugsstation.

5.Vi brænder ikke overskudsvarer, men donerer i stedet legetøjet til børnehaver, velgørenhedsorganisationer mm.

6.Vi forsøger at reducere mængden af plastik, vi bruger. Legetøjet må ikke længere være pakket ind i plastik i æskerne, når vi modtager dem fra leverandørerne og vi har et mål om, at vi inden udgangen af 2023 kun skal bruge papir/pap som pakkefyld, når vi sender varer til vores kunder.